Часті питання


Які документи необхідно брати з собою в закордонну поїздку?
Само собою, ваш загальногромадянський закордонний паспорт для виїзду за кордон, який засвідчує Вашу особу (природно, з наявністю в ньому належної візи). Обов'язково зробіть фотокопію Вашого паспорта і зберігайте її окремо від оригіналу. Також рекомендуємо взяти з собою фотокопію Вашого звичайного загальногромадянського паспорта і два фото «паспортного» розміру. Фотокопії паспортів і фотографії можуть Вам дуже стати в нагоді в тому випадку, якщо Ви загубили Ваші документи.

Що, якщо я втрачу в поїздці документи?
В цьому випадку Вам необхідно якомога швидше звернутися в дипломатичне представництво тієї країни, громадянином / підданим якої Ви є в тій країні, де були загублені Ваші документи. Також необхідно заявити про це в поліцію. В дипломатичному представництві Вам знадобляться копія Вашого закордонного паспорта, бажано копія Вашого загальногромадянського паспорта і дві фотографії «паспортного» розміру. Тільки після цього Вам зможуть виписати тимчасовий документ про посвідчення особи, придатний тільки для повернення на Батьківщину. У випадку, якщо разом з документами у Вас також вкрали і гроші, дипломатичне представництво допоможе Вам фінансами для повернення на Батьківщину. Однак ці кошти по приїзді доведеться повернути.

А що якщо я «залишуся» в одній з країн по маршруту по туристичній візі?
Оскільки дуже багато людей намагаються використовувати туристичні поїздки в якості можливості отримати візу (питання особливо актуальне для країн Європейського Союзу) і дістатися до іноземних держав з метою залишитися там на нелегальному становищі, туристична компанія змушена попередити про низку обставин і заходів, пов'язаних із забезпеченням дотримання візового режиму. По-перше, у випадку, якщо з вини туристичної компанії турист залишається в одній з країн ЄС і випадок стане відомий властям країни або дипломатичному представництву, який видав візу, то туристична компанія буде піддана штрафу близько 5-6 тисяч євро за кожен випадок і, можливо , позбавлена ​​акредитації. Виходячи з цього, при поїздках в країни ЄС загальногромадянські закордонні паспорти на весь час поїздки залишаються у керівника групи (якщо це груповий автобусний тур) і видаються тільки для перетину кордонів. Після повернення з туру паспорта підлягають пред'явленню в посольство (а) держав, які видали візу (и), після чого повертаються або безпосередньо туристу, або його уповноваженому агенту (як правило процедура займає не більше 5-7 робочих днів). По-друге, в разі якщо турист залишає тур без пояснення обставин і залишається в країні перебування, керівник групи негайно інформує про це посольство / консульство країни, громадянин якої покинув тур (після чого турист не зможе отримати тимчасовий документ на виїзд в рідну країну), поліцію даної країни (яка оголошує туриста в розшук), а також дипломатичне представництво цієї країни в країні виїзду, яке видало візу (для внесення турить в "чорний список"). По-третє, туристична компанія і всі її партнери всіма доступними і не забороненими методами проводять пошук туриста з метою відшкодування ним усіх понесених витрат на його пошук і інших витрат, пов'язаних з його діями, так само як і всієї упущеної вигоди / прибутку, що настала в результаті дій такого туриста, зокрема у зв'язку з позбавленням акредитації (наприклад, іншими словами, зрив 15 турів з прибутком 7000 гривень кожен за 12 місяців з недоотриманої вигодою в розмірі 105 000 гривень). По-четверте, знайденому "туристу" доведеться нести колосальні фінансові витрати перед туристичною компанією (дивися вище) і відмовитися від намірів поїхати в ту країну, в якій він вирішив "залишитися", як мінімум на найближчі 2-3 року; як максимум - назавжди . Примітка: паспорта у туристів, що відправилися в авіатури залишаються при собі. Все вищевказане актуально для держав, отримання туристичних віз яких відбувається через туристичну компанію в дипломатичних представництвах в Україні (або Росії, або Польщі для деяких держав); все вищевказане не актуально для держав, туристична віза яких виходить за фактом прибуття до даної держави (наприклад Єгипет , Туреччина).

Що якщо я захворію під час поїздки, хто мені надасть допомогу?
Дивлячись чим, і дивлячись як Ви захворієте. Якщо Ваше захворювання буде носити характер ГРВІ і буде мати легкий перебіг, або якщо Ви порізалися, або якщо у Вас піднявся тиск і т.п., то Вам варто негайно звернутися до керівника групи або водіям автобуса (для автобусних турів). І у керівника, і у водіїв в обов'язковому порядку знаходиться аптечка першої допомоги, завдяки якій вищевказані проблеми можна так чи інакше спробувати вирішити. Якщо подібне відбудеться під час індивідуального туру, спочатку потрібно звернутися до персоналу Вашого готелю, а якщо це не допоможе - то до представників приймаючої сторони. Вони нададуть Вам аналогічну допомогу. Якщо Ви знаєте за собою схильність до тих чи інших захворювань (напади астми, перепади артеріального тиску, інше), то подбайте про наявність у Вас необхідної кількості необхідних медикаментів перед поїздкою. Що стосується більш серйозних випадків - переломи, кровотечі які важко зупинити, важкі травми - в цих випадках необхідно негайно викликати швидку допомогу, незалежно від того, що зазначено у Вашій медичній страховці; оскільки випадки такого роду несуть пряму загрозу не тільки Вашому здоров'ю, але й Вашого життя. Якщо сталося дає можливість дочекатися протягом декількох годин організації допомоги з боку Вашої страхової компанії, необхідно це зробити. Не забувайте, що за умовами переважної більшості договорів страхування Вам спочатку необхідно довести до відома про страховий випадок страхову компанію, і вже потім звертатися за допомогою, або чекати допомоги, організованої страховою компанією. Само собою, при настанні страхового випадку Ви не можете продовжувати тур і вартість недоотриманих Вами сервісів і послуг по туру Вам не повертається, якщо цей ризик також не був застрахований Вами до початку поїздки.

Що якщо зі мною трапиться щось непередбачене, а я буду не застрахований?
Краще б цього не траплялося взагалі. В цьому випадку всі витрати з оплати медикаментів, послуг лікаря, транспортуванні до лікарні та на Батьківщину лягають цілком і повністю на Вас. Далеко не у всіх країнах світу медична допомога є безкоштовною, а в багатьох країнах, будучи безкоштовною для своїх громадян, вона є платною для іноземців. Тому до початку поїздки за кордон Ви повинні подбати про наявність у Вас страхового поліса з покриттям не менше 20 000 доларів США, однак при поїздках в країни далекого зарубіжжя (США, Австралія, Азія) рекомендована мінімальна сума страхового покриття зростає до 50 000 доларів США ( з покриттям, що включає репатріацію та евакуацію у разі потреби). Ми також рекомендуємо Вам застрахувати ризик відмови від здійснення туру. Вимога про наявність у Вас медичної страховки висувається більшістю посольств і консульств як критично необхідна умова для оформлення туристичної візи. У групових автобусних турах в перший же день туру Ви повинні пред'явити керівнику групи Ваш страховий поліс. При його відсутності Ви не можете бути допущені до поїздки. Страхові поліси всіх видів Ви можете придбати в страхових компаніях, або вирішення цього питання за Вашим бажанням може взяти на себе туристична компанія. При оформленні страхового поліса не в туристичній компанії, не забудьте вказати, в який саме тип туру Ви вирушаєте (особливо якщо це гірськолижний спорт, сплави, гірські маршрути, стрибки з парашутом, польоти на дельтаплані / параплані та інші види активності, пов'язані з підвищеним ризиком для здоров'я і життя). Зауважте, що страхове покриття ніколи не входить у вартість туру і завжди оплачується додатково, в залежності від обраного Вами покриття від обраних Вами факторів ризику. Типова страховка стоїть дуже недорого, як правило, 25-50 гривень на 10-20 днів, однак дозволить Вам уникнути величезної кількості проблем, з якими, ми сподіваємося, Вам стикатися не доведеться. І пам'ятайте: береженого Бог береже!

Які митні норми і правила необхідно знати туристу?
Відповісти на це питання в декількох реченнях неможливо тому, що кожна країна має власні митні та прикордонні правила, про які Ви можете детально дізнатися, звернувшись на інформаційні ресурси конкретних служб в мережі Інтернет, або в дипломатичні представництва держави, громадянином якої Ви є, в тій країні, яку Ви маєте намір відвідати. Про основні митних та прикордонних правилах Вас в кожному конкретному випадку наскільки це можливо проінформує туристична компанія або її повноважний представник. Однак відповідальність за повне ознайомлення з митними правилами і нормами різних держав, а також відповідальність за їх дотримання, лежить тільки на туриста. Недотримання митних правил може привести до скасування Вашої поїздки за кордон. Необхідно пам'ятати, що знання митних правил дійсно критично важливо. Наприклад, якщо у Вас при в'їзді в Сінгапур виявлять жвательную гумку, Вас не допустять до країни, якщо при в'їзді до Австралії, США і ряд інших країн у Вас виявлять продукти харчування або іншу продукцію органічного походження - вона буде негайно вилучена і знищена без будь- або компенсації; з Єгипту заборонено вивозити корали, в разі їх виявлення Вам доведеться заплатити немаленький штраф. Особливу увагу слід звернути на суми у валюті, які дозволено ввозити і вивозити з країни з умовою усного декларування.

Чи існують конкретні норми поведінки при проходженні прикордонного контролю?
Безумовно. Починаючи від заборони залишати купе при стоянці поїзда на прикордонній станції або виходити з автобуса на самому кордоні і закінчуючи забороною проводити яку завгодно зйомку на пунктах переходу кордонів. За детальною інформацією з цього питання Ви можете звернутися до менеджера туристичної компанії.

Де можна отримати актуальну інформацію щодо епідеміологічної ситуації в відвідуваних країнах?
Питання про епідеміологічну обстановку (карантини, наявність епідемій грипу / малярії / плямистої лихоманки Скелястих гір / інших захворювань, ризик кліщового енцефаліту або інших чинників зараження) є вкрай важливим. Туристична компанія постарається надати Вам найактуальнішу інформацію про фактори ризику для Вашого здоров'я в відвідуваною Вами країні / регіоні. Тим не менш, туристична компанія не в змозі гарантувати всю повноту і достовірність даної інформації; крім того, ця інформація жодним чином не може трактуватися як офіційна, повна і достатня. Виходячи з цього, ми рекомендуємо Вам звернутися за самими вичерпними консультаціями в Міністерство охорони здоров'я та посольства / консульства / дипломатичні представництва в країнах / регіонах, які Ви плануєте відвідати. Це дозволить Вам отримати відповіді на Ваші запитання з перших вуст і від професійних фахівців. Ці консультації можуть бути корисні для проведення необхідних вакцинацій при виїзді до країн, в яких існує певний рівень епідеміологічного ризику.

Чи необхідні вакцинації / документи про проведення вакцинацій при виїзді за кордон?
Відповідно до міжнародних норм і міждержавних конвенцій про охорону здоров'я, прикордонні або інші служби країни, в яку ви прибули, можуть зажадати від Вас документ про проведені відносно Вас превентивних вакцинації від захворювань різного роду. Ця норма, як правило, вступає в дію, якщо владою країни, в яку Ви прибули, щодо країни, громадянином якої Ви є / з якої Ви прибули (у тому числі і транзитом), введені певні обмеження. Наприклад, якщо дана країна внесена в список країн, щодо яких запроваджено карантин (через наявність в них епідемій, пандемій, або вогнищ розвитку вкрай небезпечних захворювань). Оскільки дані фактори знаходяться поза Вашим контролем або контролю туристичної компанії, вони відносяться до розряду форс-мажору. Відповідно, відповідальність за наявність документа, що підтверджує проведення необхідних вакцинацій цілком і повністю покладається на туриста. Тому відсутність документа про проведені вакцинації може виявитися причиною заборони на в'їзд в певні країни та регіони, причиною проведення примусового карантину, або причиною інших заходів, що застосовуються щодо Вас. При необхідності документ про проведення Вам вакцинацій і ряд консультацій з цього питання Ви можете отримати у Вашого лікуючого лікаря.

Що мінімально необхідно зробити перед виїздом в тур?
Готуючись до подорожі, обов'язково з'ясуйте, які закони і звичаї діють в тій країні, в яку Ви збираєтеся їхати. Особливо це стосується країн азіатського регіону та ісламських держав. Недотримання цих норм може призвести, щонайменше, до невдоволення місцевих жителів і до втрати часу і грошей. Що ж до гіршого, то в багатьох державах за порушення місцевих законів навіть туристи піддаються арешту або тюремного ув'язнення незалежно від їх громадянства. А закони можуть при цьому значно відрізнятися від звичних. Незнання законів, як кажуть, не звільняє від відповідальності! Запитайте у Вашого лікуючого або сімейного лікаря і дізнайтеся, чи потрібно зробити які-небудь щеплення. Майте на увазі, що після вакцинації має минути певний час, щоб виробилися антитіла. Візьміть з собою аптечку з найнеобхіднішими ліками для різних випадків (головний біль, розлад шлунку, застуда і т.п.), а якщо страждаєте хронічними захворюваннями - весь набір рекомендованих Вам ліків. За кордоном більша частина медичних препаратів відпускається тільки за рецептами, до того ж в екзотичних країнах в аптеці існує ймовірність побачити лише баночки з мазями з сушених змій і павуків :) Обов'язково купите путівник - у нас він обійдеться Вам значно (якщо не на порядок) дешевше , і буде написаний зрозумілою мовою. Постарайтеся вивчити хоча б кілька фраз на вживаним в країні Вашого візиту мовою: англійська деколи може не допомогти, наприклад - навіть у близькому Парижі, не кажучи вже про Буркіна-Фасо. Як і у нас, його знають далеко не скрізь і далеко не все. Рекомендується приклеїти на Ваші валізи якісь яскраві наклейки або помітні розпізнавальні знаки. Так Вам легше буде їх відрізнити від численних схожих (особливо при отриманні багажу в аеропортах), та інші туристи не переплутають Ваші речі зі своїми. Візьміть з собою зручне взуття, це дуже важливо! В останні миті перед виходом з дому переконайтеся, що Ви взяли: закордонний паспорт, авіаквитки, туристичний ваучер, страховий поліс, довідку з банку на вивіз валюти (якщо вивозиться понад 3000 USD на людину готівкою, до кредитних карток ця норма не відноситься); нотаріальну довіреність від другого з батьків (якщо з дитиною їде один з батьків) або від обох батьків, якщо дитина подорожує без них, ксерокопію всіх сторінок закордонних паспортів, на яких є будь-яка істотна інформація і два паспортних фото (також може стати в нагоді у разі непередбачених обставин, наприклад втрати паспорта). В аеропорту: ніколи не втрачайте з уваги Ваш багаж і будьте завжди як можна ближче до нього; упаси Вас Бог залишати Ваші речі без нагляду (чиясь дурна жарт може для Вас обернутися стратою, якщо якийсь дивак суне в Ваші речі самокрутку конопель або гашишу в аеропортах Амстердама чи Копенгагена, а Ви летите в Таїланд або Саудівську Аравію); пам'ятайте, що реєстрація на міжнародні рейси починається за 2 години до вильоту і закінчується за 40 хвилин до вильоту.

Корисні поради під час перебування в турі:
Після прибуття в аеропорт призначення: пройдіть паспортний і митний контроль та отримайте свій багаж; знайдіть представника турфірми, яка приймає Вас в країні прибуття - він буде тримати в руках табличку, на якій крупним шрифтом написано назву фірми. Яка фірма Вас приймає, зазначено у вашому ваучері. Ця людина допоможе Вам дістатися до готелю і дасть всю необхідну Вам інформацію щодо перебування в країні. Дізнайтеся, як його звуть і як з ним зв'язатися в разі потреби. Якщо Ви не знайшли відразу представника приймаючої фірми, почекайте його - можливо, він зайнятий з іншими туристами або затримується. Не користуйтеся послугами сторонніх осіб, які пропонують швидко і з комфортом Вас підвезти. Не міняйте в аеропорту великих грошових сум, оскільки по дорозі у Вас не буде в них потреби, а пізніше Ви зможете поміняти валюту за більш вигідним курсом. Чеки, що видаються при обміні, рекомендується зберігати. У готелі не дозволяйте особам, які не є службовцями готелю, займатися охороною або перенесенням Вашого багажу. Якщо у Вас в номері немає сейфа, то обов'язково орендуйте його в службі розміщення (reception). У сейфі зберігайте: закордонний паспорт, зворотний авіаквиток і інші документи, а також гроші та цінності. Страховий поліс і ксерокопію закордонного паспорта носите завжди з собою. Ключ від номера рекомендується завжди здавати на рецепцію готелю. У разі його втрати негайно доведіть до відома про це адміністрацію готелю. Якщо не включається світло, не працюють телевізор і кондиціонер: подивіться на Ваш ключ. До нього, можливо, прикріплена пластикова карта, яку потрібно вставити в спеціальну панель біля вхідних дверей (або двері у ванну кімнату) всередині номеру. Це зроблено для автоматичного виключення всіх електричних приладів у випадку, якщо Ви забули це зробити, покидаючи свій номер. Кондиціонери часто оснащені контрольними системами, блокуючими їх включення, якщо в номері відкриті вікна і двері. При наявності в номері минибара пам'ятайте, що це практично завжди - платна послуга, так само як і платні канали телебачення (для користування ними необхідно, як правило, ввести номер Вашої кімнати на пульті дистанційного керування).